יום שלישי, 23 בספטמבר 2014

דברים שהילדים שלך מבקשים ממך ואת לא יודעת מה לעשות

לפעמים הילדים שלך באים אליך בבקשות כאלה שלא נעים לך להיות רעה ולסרב אבל את גם לא יכולה להסכים כמו למשל:

הילדה רוצה לשים לך לק- בכל פעם שאני רוצה לשים לק הבת שלי מתעקשת שהיא תשים לי במקומי. התוצאה- לק מרוח על כל האצבעות, מתקלף ולא אחיד, לפעמים עם קישוטים מכוערים. הפיתרון- ללכת למניקוריסטית מקצועית בזמן שהילדה בבית ספר (או בגן) רק שצריך לזה כסף ורציתי לחסוך. אז הפסקתי לשים לק בכלל עד שהילדה תגדל ולא תרצה איתי שום קשר.

הילד הכין שנה טובה בבית ספר ורוצה שתתלי את זה במקום בולט לעין. טוב, קודם כל כבר אין מקום על המקרר לכל כרטיסי הברכה והציורים של הילדים. גם על לוח השעם במשרד כבר נגמר המקום. כשהילדים לא רואים אני אוספת את היצירות שהתיישנו (על פי חוק ההתיישנות מותר לזרוק יצירות אחרי חצי שנה אם אתה הורה סנטימנטלי ושבועיים אם אתה הורה קשוח וחסר רגשות) ונוסעת לפח מיחזור לניירות הרחק ממקום מגורינו. פיתרון אפשרי נוסף- לסרוק את כל היצירות, למיין לפי תאריכים ולשמור על דיסק או ענן. אבל למי יש זמן לזה?

הילד/ה רוצה להכין איתך עוגה- מילא שירצו להכין איתך עוגת שוקולד פשוטה שחוץ מלזרוק למעבד המזון כמה כוסות של כל מיני דברים לא צריך לעשות כלום, אבל לפעמים הם מוצאים באיזשהו ספר אפייה מתכון מסובך שדורש ידיים מדויקות ועדינות, עיניים חדות וחוש שישי מפותח של אפייה ברמה של בית ספר קורדון בלו או איך שלא קוראים לו. הם באים אלייך עם מתכון של עוגיות תחרה עם גרגירי פירות יער מזוגגים בקרם דקיק ושביר בצבע פסטל מטאלי ואין לך שום פאקינג מושג איך לעשות את זה!!! מה את הולכת להגיד להם, שאת יודעת שאם תנסי להכין את זה רוב הסיכויים שיצא לך משהו שדומה לקיא? הפיתרון- להגיד להם שזה לא כשר או שאי אפשר להשיג את החומרים בארץ או שזאת לא העונה של גרגירי פירות יער או שהתנור מקולקל או שגילית שאת אלרגית לקמח/סוכר ואסור לך לגעת או אפילו לעמוד ליד זה.

הם רוצים שתראי את ההצגה או ההופעה שלהם- לא מדובר בהצגה מושקעת של החוג דרמה או הופעת מחול או קרב מגע חגיגית, אלא בהופעה פרטית אישית שהם תכננו כל אחר הצהרים במיוחד בשבילך, שתשבי מולם על הכיסא ותצפי בהם רוקדים, שרים או מדקלמים משהו מונוטוני ויבש שהם המציאו ואוי ואבוי לך אם יתפסו אותך לא מסתכלת עליהם בזמן ההופעה. הפיתרון- להגיד שיש לך שלשול ולחכות בשירותים, או לשלוח סמס לחברה או לאבא שיתקשרו אלייך וידברו איתך על משהו נורא חשוב ודחוף או לסבול בשקט או לחשוב חיובי ולנסות ליהנות מיצירותיו השייקספיריות של פרי ביטנך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה